Handelsbetingelser

Generelle oplysninger
BySecond.dk – Globalrefservice.com ApS.
CVR nr.: 41740965
Bygmarken 3A
2680 Solrød Strand
Tlf: 
22 64 06 75 
Mail: 
kundeservice@bysecond.dk

Betaling
Hos bysecond.dk kan du bestille dine varer online og betale med Dankort, VisaDankort og Mastercard samt med MobilePay.

Din betaling for varerne trækkes først når varerne sendes fra bysecond.dk.
Alle priser på www.bysecond.dk - er inkl. moms. Vi tager ikke kortgebyrer.


Fragt
Ordrer bliver sendt fra vores lager senest 1-2 hverdage (man-fre) efter ordren er registreret.
Vi sender en mail når din ordre bliver afsendt. GLS leverer herefter din ordre indenfor 1-4 hverdage, alt efter valgt leveringsmetode.

Alle ordrer sendes med GLS. Enten til en GLS pakkeshop (19 kr.) eller med GLS hjemmelevering (49 kr.) Vælg den ønskede leveringsmetode ved bestilling.

Skulle der ske forsinkelser vil du modtage en mail eller en opringning fra os.
Levering af varer fra bysecond.dk anses for sket, når du har fået varen udleveret.

 
Fortrydelsesret 
Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. 

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til 
kundeservice@bysecond.dk eller benytte standard fortrydelsesformularen, som du finder nederst her i handelsbetingelserne.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.
Husk at vedlægge ordrenummer og evt. navn og tlf. nummer i pakken.

Ingen fortrydelsesret
Disse aftaler kan ikke fortrydes: 

  • Levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg,
  • Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.
     

Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Varen sendes til:
Globalrefservice.com ApS
Bygmarken 3A
2680 Solrød Strand

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen og ikke til pakkebokse el. lign.

Reklamationsret
Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.  

Varen sendes til:
Globalrefservice.com ApS
Bygmarken 3A
2680 Solrød Strand

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen og ikke til pakkebokse el. lign.
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet. 

Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte 
kundeservice@bysecond.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg

https://kpo.naevneneshus.dk/

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.100 kr. og højst 100.000 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet. Gebyret ligger på 500 kr. (først 100 kr. og så 400 kr.) De 400 kr. tilbagebetales, hvis man får medhold i sagen.

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - 
http://ec.europa.eu/odr


Persondatapolitik
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig. 
Det drejer sig om: Navn, adresse, telefonnummer samt mailadresse.

Personoplysningerne registreres hos Globalrefservice.com ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. 
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse. 
Den dataansvarlige på bysecond.dk er Globalrefservice.com ApS.
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: 
kundeservice@bysecond.dk

Standardfortrydelsesformular
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til:
Globalrefservice.com ApS
Bygmarken 3A
2680 Solrød Strand
E-mail: 
kundeservice@bysecond.dk

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende ordrenummer/varer/tjenesteydelser:

Ordrenummer:______________

Varenummer/numre :_______________________________________________________

Bestilt den: _______________________     Modtaget den: _________________________

Forbrugerens navn: ________________________________________________________

Forbrugerens adresse:  _____________________________________________________

Forbrugerens underskrift: _________________________________      Dato: __________



Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 10/11/2022